Μάθημα:

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΗ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΚΙΝΗΤΙΚΩΝ ΔΥΣΛΕΙΤΟΥΡΓΙΩΝ

Κωδικός:

ΦΖ3

Εξάμηνο διδασκαλίας:

Ζ

Κατηγορία μαθήματος:

ΜΕ (Μάθημα Ειδικότητας)

Τύπος μαθήματος:

Θεωρητικό

Ώρες διδασκαλίας:

3

Πιστωτικές μονάδες (ECTS):

5

Προαπαιτούμενο μάθημα:

-

Εξαρτώμενο μάθημα:

-

 

ΣΚΟΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Σκοπός του μαθήματος είναι η εμβάθυνση των φοιτητών :

  • στις βασικές αρχές λειτουργικής αποκατάστασης των κινητικών δυσλειτουργιών, δίνοντας έμφαση στην λειτουργική προσέγγιση της αποκατάστασης σε παθήσεις του κεντρικού νευρικού συστήματος.
  • στις βασικές αρχές μετεγχειρητικής αποκατάστασης παθήσεων και κακώσεων του κεντρικού νευρικού συστήματος.

 

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Η διδακτέα ύλη του θεωρητικού μαθήματος εστιάζεται στην αξιολόγηση και την λειτουργική αποκατάσταση των εξής κλινικών θεματικών ενοτήτων για τον κορμό και τα άκρα: α) κακώσεις- παθήσεις του κεντρικού νευρικού συστήματος, β) κακώσεις περιφερικών νευρών, γ) παραπληγιών-τετραπληγίων ασθενών), δ) προεγχειρητικών και μετεγχειρητικών καταστάσεων ε) χρόνιων παθήσεων περιφερικών νεύρων χρόνια προβλήματα μηχανικής περιφερικών νεύρων κτλ.) και στ) αθλητικών κακώσεων. Ιδιαίτερη έμφαση θα δοθεί στην λειτουργική αποκατάσταση των προαναφερθέντων παθήσεων, στις ιδιαιτερότητες της θεραπείας αυτών, καθώς και στην τεκμηριωμένη εφαρμογή των καταλληλότερων φυσικοθεραπευτικών μεθόδων και μέσων για την μακροπρόθεσμη αποκατάσταση αυτών ανάλογα με το στάδιο της πάθησης.

 

ΜΕΘΟΔΟΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

Συμπεριλαμβάνονται πολλοί τρόποι διδασκαλίας, όπως: ι) εισηγήσεις και διαλέξεις του διδάσκοντα καθηγητή, ιι) συζητήσεις κλινικών περιστατικών μεταξύ ομάδων σπουδαστών και διδάσκοντα, ιιι) παρουσιάσεις και εργασίες σπουδαστών (μεμονωμένα ή σε μικρές ομάδες) χρησιμοποιώντας έγκυρες ερευνητικές πηγές (ανάθεση έργου υπό μορφή μικρών project), ιν) διαλέξεις από επισκέπτες καθηγητές καθώς και ν) συζητήσεις (interactivesessions) μέσω χρήσης τεχνολογιών πληροφορικής και επικοινωνιών (π.χ. πολυμέσων, ηλεκτρονικές συζητήσεις μέσω πλατφόρμας ασύγχρονης εκπαίδευσης /ηλεκτρονικού ταχυδρομείου κ.α.).

 

ΜΕΘΟΔΟΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ

Η αξιολόγηση θα γίνεται με την μορφή γραπτών εξετάσεων υποβάλλοντας στον σπουδαστή θέματα ανάπτυξης σε όλη την εξεταστέα ύλη στο τέλος κάθε εξαμήνου.

 

ΣΤΟΧΟΙ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ - ΑΝΑΜΕΝΟΜΕΝΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μετά το τέλος του μαθήματος οι φοιτητές θα είναι σε θέση:

  • να αξιολογούν σοβαρές μυοσκελετικές-νευρολογικές παθήσεις άνω και κάτω άκρων,
  • να εφαρμόζουν ειδικά προγράμματα λειτουργικής αποκατάστασης για παθήσεις του κεντρικού και περιφερικού νευρικού συστήματος και
  • να επιλέξουν τεκμηριωμένα τα καταλληλότερα θεραπευτικά μέσα και προγράμματα αποκατάστασης.

 

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Ελληνική :

  1. Κοτζαηλίας Δ. (2008)Φυσικοθεραπεία σε κακώσεις του μυοσκελετικού συστήματος,UniversityPress.
  2. HoppenfeldS (2000): Ορθοπεδική Νευρολογία. Αθήνα, Μαρία Γρ. Παρισιάνου.
  3. KisnerC, ColbyLA (2003). «Θεραπευτικές Ασκήσεις. Βασικές Αρχές και Τεχνικές», Επιμέλεια-Μετάφραση: Σπυριδόπουλος Κ, Σάτκα Γ, Ιατρικές Εκδόσεις Σιώκη, ISBN: 960-7461-45-2.  (Kisner C, Colby LA. (2003). Therapeutic Exercise. Foundations and Techniques, F. A. Davis Company)

 

Ξενόγλωσση :

  1. Somers M.F. (2009). Spinal Cord Injury: Functional Rehabilitation (3rd Edition)
  2. Ellenbecker Todd, Mark De Carlo, Carl DeRosa (2009).Effective Functional Progressions in Sport Rehabilitation, Human Kinetics.
  3. O'Sullivan S.B,  Schmitz T.J (2009). Improving Functional Outcomes in Physical Rehabilitation. Davis Plus.
  4. Kisner C, Colby LA. (2007). Therapeutic Exercise. Foundations and Techniques, 5th Edition, F. A. Davis Company, Philadelphia.
  5. Wiggins C. E. (2007). Α concise guide to orthopaedic and musculoskeletal impairment ratings. Lippincott Williams & Wilkins, Philadelphia.
  6. Davies P(2000): "Steps to Follow - The Comprehensive Treatment of Patients with Hemiplegia". Second edition, Springer, Germany.

Τελευταία Νέα



Καταγραφή πληροφοριών & χαρακτηριστικών σχετικών με τα προβλήματα της οσφύος

Επικοινωνία

Ψαρρών 6, Μυρτιά 25100, Αίγιο
phone 26910.61150 fax26910.61250
emailΑυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

find us on facebook