Μάθημα:

ΔΕΟΝΤΟΛΟΓΙΑ ΣΤΗΝ ΦΥΣΙΚΟΘΕΡΑΠΕΙΑ

Κωδικός:

ΦΣΤ6

Εξάμηνο διδασκαλίας:

ΣΤ

Κατηγορία μαθήματος:

Μαθήματα Διοίκησης, Οικονομίας, Νομοθεσίας και Ανθρωπιστικών Σπουδών (ΔΟΝΑ).

Τύπος μαθήματος:

Θεωρητικό

Ώρες διδασκαλίας:

2 (Θεωρία)

Πιστωτικές μονάδες (ECTS):

3

Προαπαιτούμενο μάθημα:

----------

Εξαρτώμενο μάθημα:

----------

 

ΣΚΟΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Σκοπός του μαθήματος είναι:

  • Να διδαχθούν οι σπουδαστές τους κανόνες Ηθικής και Δεοντολογίας που διέπουν τον επιστημονικό και επαγγελματικό χώρο της Φυσικοθεραπείας.
  • Να κατανοήσουν τις προοπτικές που τους ανοίγονται ως πτυχιούχοι φυσικοθεραπευτές Ανώτατης Εκπαίδευσης ώστε να κάνουν τις καλύτερες δυνατές επιλογές. 
  • Να ενημερωθούν για το ισχύον νομικό πλαίσιο που διέπει το επάγγελμα του Φυσικοθεραπευτή.

 

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Θεωρητικό Μέρος

Η διδακτέα ύλη του μαθήματος περιλαμβάνει : α) κανόνες Δεοντολογίας και Ηθική στη Φ/Θ, β) Προεδρικά Διατάγματα, νόμοι και λοιπές διατάξεις που καθορίζουν τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις των φυσιοθεραπευτών, γ) η Φ/Θ στο Δημόσιο τομέα, δ) η Φ/Θ στον ιδιωτικό τομέα, ίδρυση και λειτουργία εργαστηρίου φυσιοθεραπείας, ε) συνεργασία και σχέσεις με συναδέλφους, ιατρούς και λοιπούς επαγγελματίες υγείας, στ) αντιμετώπιση των ασθενών, ζ) προστασία του επαγγέλματος από «κακούς» συναδέλφους, πρακτικούς και διαφόρων ειδών «θεραπευτές» που λυμαίνονται το χώρο της Φ/Θ, και η) δυνατότητες εξέλιξης και εξειδίκευσης στο χώρο της Φ/Θ.

 

ΜΕΘΟΔΟΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

  • Εισηγήσεις και διαλέξεις του διδάσκοντα καθηγητή.
  • Παρουσίαση - συζήτηση περιστατικών από προσωπικές εμπειρίες φοιτητών.
  • Διαλέξεις από εξειδικευμένους ομιλητές (πχ εκπρόσωπο του Πανελληνίου Συλλόγου Φυσικοθεραπευτών, ή Εργαστηριούχων Φυσιοθεραπευτών κλπ) 

 

ΜΕΘΟΔΟΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ

Η αξιολόγηση θα γίνεται στο τέλος κάθε εξαμήνου με την μορφή γραπτών εξετάσεων με θέματα ανάπτυξης που καλύπτουν το μεγαλύτερο δυνατό εύρος της εξεταστέας ύλης. Τμήμα της εξέτασης μπορεί να περιλαμβάνει και ερωτήσεις πολλαπλών επιλογών προκειμένου να καλυφθεί η διδακτέα ύλη ευρύτερα. Δίδεται επίσης η δυνατότητα να ανατεθούν προαιρετικές εργασίες στην πορεία του εξαμήνου που θα ληφθούν υπόψη στην τελική βαθμολογία.

 

ΣΤΟΧΟΙ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ - ΑΝΑΜΕΝΟΜΕΝΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μετά το τέλος του μαθήματος οι σπουδαστές θα είναι σε θέση :

  • να αντιμετωπίσουν του ασθενείς, συνοδούς και συναδέλφους μέσα στα πλαίσια της Ηθικής του επαγγέλματος
  • να γνωρίζουν τις υποχρεώσεις τους και τα δικαιώματά τους ως φυσιοθεραπευτές
  • να θέσουν ρεαλιστικούς στόχους όσον αφορά στην επαγγελματική τους αποκατάσταση μέσα στο χώρο της φυσιοθεραπείας, στον ιδιωτικό ή στο δημόσιο τομέα.

 

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Ελληνική

  1. Κώδικας Δεοντολογίας του Πανελληνίου Συλλόγου Φυσικοθεραπευτών.
  2. Πουλής Ι. (2002) Δεοντολογία – Εισαγωγή στη Φυσικοθεραπεία. Σημειώσεις ΤΕΙ Λαμίας.

 

Ξενόγλωσση

  1. Benjamin B.E., Sohnen-Moe C. (2003). The Ethics of Touch: The Hands-on Practitioner’s Guide to Creating a Professional, Safe and Enduring Practice. Lippincott Williams & Wilkins.
  2. Jonsen A., Siegler M., Winslade W. (2006). Clinical Ethics: A Practical Approach to Ethical Decisions in Clinical Medicine. 6th ed. McGraw Hill Medical.
  3. Judson K., Harrison C. (2009). Law & Ethics for Medical Careers. 5th ed. Career Education.

Τελευταία Νέα



Καταγραφή πληροφοριών & χαρακτηριστικών σχετικών με τα προβλήματα της οσφύος

Επικοινωνία

Ψαρρών 6, Μυρτιά 25100, Αίγιο
phone 26910.61150 fax26910.61250
emailΑυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

find us on facebook