Μάθημα:

ΠΡΟΣΘΕΤΙΚΗ-ΟΡΘΩΤΙΚΗ

Κωδικός:

ΦΣΤ5β

Εξάμηνο διδασκαλίας:

ΣΤ

Κατηγορία μαθήματος:

ΥΕ

Τύπος μαθήματος:

Θεωρητικό

Ώρες διδασκαλίας:

2

Πιστωτικές μονάδες (ECTS):

3

Προαπαιτούμενο μάθημα:

-

Εξαρτώμενο μάθημα:

-

 

ΣΚΟΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Σκοπός του μαθήματος είναι η εμβάθυνση των φοιτητών: 

  • στις βασικές αρχές της αποκατάστασης μέσω ορθωτικού εξοπλισμού ιδιαιτέρων μυοσκελετικών παθήσεων δίνοντας έμφαση στην κλινική αξιολόγηση και θεραπευτική προσέγγιση κάθε πάθησης.
  • στις βασικές αρχές της προσθετικής αποκατάστασης σε περιπτώσεις ακρωτηριασμών και γενετικών ανωμαλιών στα άκρα.

 

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Θεωρητικό Μέρος

Η διδακτέα ύλη του μαθήματος εστιάζεται στην ανάλυση της θεραπευτικής προσέγγισης μέσω ειδικού ορθωτικού εξοπλισμού που α) παρέχει υποστήριξη σε μέρη του σώματος που έχουν υποστεί σοβαρές νευρολογικές κακώσεις (παραλύσεις-παρέσεις) , β) παρέχει ανακούφιση από επίπονες καταστάσεις και γ) εμποδίζει την επιδείνωση ορθοπεδικών ανωμαλιών. Η διδασκαλία της ορθωτικής επιπλέον επικεντρώνεται στην διδασκαλία της φυσιολογικής και παθολογικής κίνησης και στην αποκατάσταση εξειδικευμένων μυοσκελετικών κακώσεων (κυφώσεις –σκολιώσεις) όπως και καταστάσεις σοβαρών κινηματικών δυσλειτουργιών (παραπληγιών-παρέσεων). Η ύλη που αφορά την διδασκαλία της προσθετικής ασχολείται με την αντικατάσταση τμήματος του άνω και κάτω άκρου σε ασθενείς με ακρωτηριασμό η γενετική ανωμαλία μέσω ειδικού προσθετικού εξοπλισμού. Έμφαση δίνεται επίσης στην διδασκαλία των διαφόρων τύπων των προσθέσεων για τα άκρα καθώς και στην επανεκπαίδευση της λειτουργικότητας σε ακρωτηριασμένους ασθενείς.

 

ΜΕΘΟΔΟΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

Θεωρητικό Μέρος

Συμπεριλαμβάνονται πολλοί τρόποι διδασκαλίας, όπως: ι) εισηγήσεις και διαλέξεις του διδάσκοντα καθηγητή, ιι) συζητήσεις κλινικών περιστατικών μεταξύ ομάδων σπουδαστών και διδάσκοντα, ιιι) παρουσιάσεις και εργασίες σπουδαστών (μεμονωμένα ή σε μικρές ομάδες) χρησιμοποιώντας έγκυρες ερευνητικές πηγές (ανάθεση έργου υπό μορφή μικρών project), ιν) διαλέξεις από επισκέπτες καθηγητές καθώς και ν) συζητήσεις (interactivesessions) μέσω χρήσης τεχνολογιών πληροφορικής και επικοινωνιών (π.χ. πολυμέσων, ηλεκτρονικές συζητήσεις μέσω πλατφόρμας ασύγχρονης εκπαίδευσης /ηλεκτρονικού ταχυδρομείου κ.α.).

 

ΜΕΘΟΔΟΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ

Η αξιολόγηση θα γίνεται με την μορφή γραπτών εξετάσεων υποβάλλοντας στον σπουδαστή θέματα ανάπτυξης σε όλη την εξεταστέα ύλη στο τέλος κάθε εξαμήνου.

 

ΣΤΟΧΟΙ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ - ΑΝΑΜΕΝΟΜΕΝΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μετά το τέλος του μαθήματος οι φοιτητές θα είναι σε θέση:

  • Να αξιολογούν τους ασθενείς με κινηματικές δυσλειτουργίες, να γνωρίζουν όλους τους τύπους όρθωσης για τις διάφορες μυοσκελετικές κακώσεις και να είναι σε θέση να επιλέξουν τεκμηριωμένα τους κατάλληλους μεθόδους.
  • Να γνωρίζουν τους τύπους πρόσθεσης για τα άνω και κάτω άκρα καθώς και τους τρόπους επανεκπαίδευσης της λειτουργικότητας των ασθενών  με την χρήσης αυτών.

 

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Ελληνική:

  1. Χατζηπαύλου Α., Κοντάκης Γ. (2006) Ορθοπαιδική Τραυματιολογία Ι -Παθήσεις των Οστών και των Αρθρώσεων των Άκρων. Εκδόσεις Πασχαλίδη.
  2. Γρίβας Θ.B.(1994). Σύγχρονες Εξελίξεις στην Έρευνα και Θεραπεία της Σκολίωσης. ΕκδόσειςΠασχαλίδη

 

Ξενόγλωσση:

  1. Lusardi and Nielsen (2000). Orthotics and Prosthetics in Rehabilitation . Butterworth-Heinemmann. 2nd ed., Βοston
  2. Ron Seymour (2002). Prosthetics and Orthotics: Lower Limb and Spine. Lippincott (Williams and Wilkins).
  3. Martha Freeman Somers (2002).Spinal Cord Injury: Functional Rehabilitation (3rd Edition) 

Τελευταία Νέα



Καταγραφή πληροφοριών & χαρακτηριστικών σχετικών με τα προβλήματα της οσφύος

Επικοινωνία

Ψαρρών 6, Μυρτιά 25100, Αίγιο
phone 26910.61150 fax26910.61250
emailΑυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

find us on facebook